2010 Meivakantie in Denemarken (Møn)

Meivakantie 2010 Denemarken het Eiland Møn

We vertrokken op 30 april 2010 tegen 1200 uur

Eerste camperplaats was in lubeck dit was een camperplaats met stroom en als je zin had kon je hier ook bowlen.

Volgende dag zijn we op doorreis gegaan via putgarden naar rodbyhaven.(kosten 98 euro voor een enkeltje)

Dit was de kortste route naar het eiland møn.eenmaal daar aangekomen zijn we doorgereden naar de camping møns klint .

Dit is een leuke rustige camping ongeveer 1,5 km van de kust vandaan

2-mei 2010

Vanmorgen lekkere broodjes gehaald en buiten lekker onbijtje gehad.

Later op de dag zijn we met de camper naar geo-center gereden 3 km van de camping verwijderd.

Dit is een museum over fossielen, leuk voor kinderen hier was ook een 3d movie over zee monsters.

Vanit dit centrum kon je 498 trappen naar beneden wandelen om onder bij de krijtrotsen te genieten van het uitzicht, en natuurlijk een “krijtje” meegenomen als souvenir. Kijk maar bij ons fotoalbum van denemarken.

3-mei 2010

Vanmorgen eerst maar eens rustig aan gedaan. Om 13.00 uur vertrokken naar Stege, de grootste plaats op Møn. Derk heeft hier goede wandelschoenen aangeschaft, dus nu konden we gaan wandelen! Van dit centrum hadden wij iets meer verwacht dus zaten we al snel weer in de camper op weg naar Nyord, een eilandje met een brug verbonden aan Møn. Hier hebben we het haventje bekeken, maar met een temperatuur rond de 8 graden hadden we het hier ook snel bekeken.

Op de terugweg hebben we een alternative route genomen en niet die ene doorgaande weg. Deze weggetjes waren af en toe erg smal, maar reed goed.

Omdat we op de camping hadden gehoord dat het haventje van Klintholm vlakbij was wilden we daar ook nog even kijken. Wij vonden dat niet echt veel voorstellen. Op de terug weg konden we de zee zien, en langs de kust liep een witte kalk-lijn in het water. Dit wilde we van dichtbij bekijken dus zijn we zo maar een weg ingeslagen. Nadat we de camper hadden geparkeerd was het 300m lopen naar het strand, daar nog wat stenen verzameld en natuurlijk nog een stukje krijt. Wat ook leuk was dat hier een klein vuurtorentje staat. Ook hier was het ijzig koud.

Om 18.00 uur waren we weer terug op de camping. Weer een fantastische dag gehad

4-mei 2010

Onze laatste dag hier op de camping, dus nu konden we nog één keer naar de kust om de krijtrotsen te bekijken. Vandaag besloten we Liselund park te bekijken. Dit is een mooie romantische tuin, gemaakt door Antione de la Calmette, de man van Lisa. Ook staan hier nog wat gebouwen van de tijd dat zij er woonden. Als je naar binnen gluurt zie je een glimp van de tijd waarin zij leefden. Vanuit deze tuin kan je ook nog met een trap naar een strand met krijtrotsen. Helaas hebben wij die niet gevonden. Wel zijn we bovenlangs gelopen en zo nog wat mooie foto’s geschoten van dit deel van de kust.

Het weer was wat beter dan gisteren, dus bij het boodschappen doen hebben we besloten inkopen te doen voor de BBQ. Gelukkig waren we optijd begonnen want de temperatuur daalde snel. Maar……. het was weer droog vandaag!

5 -mei 2010

We zijn vandaag terug gereden via de bruggen naar het vaste land.Tussen slagels en nyborg op de e20 is een hele mooie grote tol brug.Deze is zeker de moeite waard om te bewonderen.Wel kwamen we erachter dat we omgerekend hier 45 euro tol moesten betalen en dat het achteraf niet veel uitmaakt of je nou de boot neemt of omrijd en de tolbrug neemt.

We hebben deze dag doorgereden naar Aabenraa en daar overnacht in de haven op een camperplaats.Hier hadden we stroom en hebben hier gratis gestaan omdat de havenmeester in de problemen lag met een andere camping in de buurt.Wat we hier heel grappig vonden was dat er af en toe mensen gingen zwemmen, 2 tellen maar want het water was nog wel heeeel koud, leek wel trainen voor de nieuwsjaarsduik.