2012 Meivakantie Harz

28 april 2012

We vertrokken met plensende regen tegen 9:30 naar Veendam om een rainblocker te halen voor onze luifel.

Achteraf hebben we deze niet nodig gehad in de Harz.

Samen met Johan , Christa en Roar gingen we tegen 12 uur richting de Weser.

Veel haast hadden we niet omdat we deze keer niet zover weggingen.

Onderweg zijn we nog ergens gestopt om wat te drinken en vervolgens wilden we overnachten in Stolzenau .

Hier is een Camperplaats aan de Weser, maar deze was vol?

Derk heeft daar aan een Duitser gevraagd waar ergens anders nog een plekje was.

Die man vertelde ons, over de brug en een paar honderd meter verder naar rechts, moest een nieuweCamperplaats zijn. GPS N 52°30’22” – E 09°06’13”

En warempel het wat zo, s’avonds kwam die man nog even langs om te kijken of we er ook stonden en hebben we een praatje gemaakt.

Dit is een Camperplaats waar we 2 euro voor stroom in de automaat hebben gegooid.

Een heel leuk rustig plekje waar een kiezelsteen zuigerij vlakbij was.

Aan het eind van de middag hebben we de fiets gepakt en zijn we naar Stolzenau gereden om een ijsje te kopen, onderweg vonden we een dode adder langs de weg.

zo kwamen we ook weer langs de camperplaats waar we eerst wilden staan en hebben we daar nog even van de weser genoten.

29 april 2012

Na het ontbijt zijn we verder gereden langs de Weser.

Ook deze dag hebben we niet veel kilometers gemaakt en zijn we in het begin van de middag gestopt in Bodenwerder op camperplaats Am Mùhlentor

GPS:   N 51° 58´ 48″ – O 09° 31´ 06″

Deze camperplaats lag tegen het centrum en de Weser aan.

Hier hebben we gewandeld langs de Weser, Yvonne en Christa zagen een oud bouwvallig Hotel dat te koop stond, deze wilden ze wel kopen,  dan hadden de mannen wat te klussen. Later bleek dat de Wezer regelmatig buiten zijn oever treedde, dus hebben we er toch maar vanaf gezien.

Hier was een mooie Altstad en we hebben hiet natuurlijk weer een ijsje gekocht.

We moesten de traditie een beetje voortzetten.

30 April 2012

Na het ontbijt zijn we van de Weser afgeweken en richting de Harz gereden.

Derk had iets gelezen over Hexentanzplatz, en dat moest iets bijzonders zijn wat jaarlijks weer kwam.

Eerst hebben we geprobeerd een camperplaats te vinden, daar eenmaal aangekomen bleek het bij een paperfabriekmuseum te zijn, maar deze was gesloten.

Toen zijn we verder gereden naar een camping maar die was ook vol.

Conclusie was dat we 3 euro hebben betaald voor het parkeren op het industrieterrein.

Later op de dag zijn we naar het dorp Thale gelopen en daar was Jaarmarkt en we gingen alvast orrienteren waar de Hexentanzplatz moest zijn.

Het bleek dat we naar de skilift moesten en daar boven op de berg moest een tribune zijn.

We dachten daar gaan we vanavond dan wel heen.

Eenmaal bij de camper kwamen we erachter dat het intree 19,50 pp was en dan nog 6,50 voor de stoeltjeslift.

We besloten maar om de bbq aan te steken, en Derk heeft voor het eerst zijn aggregaat gebruikt om de broodjes te bakken.

Later op de avond hebben we nog een keertje over de jaarmarkt gelopen en bleek dat daar ook overal muziek was.

achteraf waren we blij dat we niet naar boven waren gegaan omdat het toch niet onze stijl muziek was.

hier nog een link van die avond http://www.youtube.com/watch?v=thtWglvTH0U

1 mei 2012

Deze dag zijn we verder gegaan in de Harz naar het plaatsje Braunlage, dit is een skigebied.

Hier hebben we overnacht op een topplatz camperplaats, deze camperplaats is wel iets duurder maar dan kun je ook douchen enz., daar waren we na 3 dagen wel even aan toe!

Het ligt tegen een bos aan en je kunt er heerlijk wandelen.

We hebben hier in het winkelcentrum gelopen en Derk heeft er een korte broek gekocht en natuurlijk weer een ijsje.

Tijdens onze wandeling door het centrum liepen we voor eenraam langs waar een kat voor het raam lag en er stond een papier op dat hij echt was, wij dachten dat het opgezet was, het bewoog inelkgeval wel echt.

2 mei 2012

Deze dag wilden we naar Werningerrode, maar eerst hebben we een beetje rondgetoert door de Harz en zijn we gestopt bij Okertalsperre. Hier hebben we een beetje gedronken en rondgekeken. Boven op de dam zagen we de visjes zwemmen en ineens waren ze weg en zagen we een snoek voorbijkomen.

Later zijn we verder richtng Werningerrrode gereden en kwamen we onderweg een kraampje langs de weg tegen die asperges verkocht.

Wat hebben we die avond heerlijk ervan gegeten.

Eenmaal in Werningerrode aangekomen hebben we een leuke rustige camperplaats opgezocht die tussen het centrum en het kasteel inlag.

Achter de camperplaats ligt een kabbelend beekje

Hier hebben we s’middags naar het centrum gefiets, een hele mooie altstad.

3 mei 2012

S’morgens zijn we naar het kasteel gewandeld en onderweg kwamen we een eekhoorntje tegen.

Derk heeft geprobeerd om die natuurlijk op de foto te krijgen. Eenmaal boven aangekomen hebben we daar een kop koffie gedronken met een slagroom beuttel ofziets.

Verder was het een heel leuk uitzicht over de stad.

Toen we terugliepen , kwamen we bij een klein dierentuintje langs waar we niet naar binnen zijn gegaan.

S`middags zijn we richting Bergen Belsen gereden en net een plaatsje ervoor Winsen-All

Aan het begin van de camping is het uitgerust voor campers.

Hier hebben we langs het beekje de Aller gewandeld en verder de dag rustig doorgebracht.

4 Mei 2012,

Deze dag zijn we naar Bergen Belsen gegaan waar het voormalig concentratiekamp Bergen Belsen ligt.

Hier is een gedenksteen van Anne Frank en Margot Frank ligt, die nog geplaatst was door Otto Frank.Die liggen ergens in de massagraven daar ergens begraven

Het was en verschrikkelijke plaats om te zien hoe onmenselijk de mensen eigenlijk wel niet kunnen zijn. Maar met 5 mei op komst was het wel passend bij het afsluiten van onze meivakantie.